Her canlı gibi köpekler de arada bir kusabilir. Ancak köpeklerde kusmanın farklı nedenleri olabilir. Bu nedenlerin kimisi önemli olmasa da, kimi kusmalar bir hastalığın belirtisi de sayılabilir. Köpeğinin ne sıklıkla kustuğunu ve nedenini bilmiyorsan mutlaka bir veteriner hekime danışmalısın!

Hızlı Yemek Tüketimi

Özellikle günde tek öğün beslenen köpeklerde rastlanan bu davranış hızlı mama tüketimine bağlı olarak gerçekleşmektedir.

Ot Tüketimi

Gezerken her ne kadar gözünü üstünden ayırmasan da, köpekler de kediler gibi meraklı canlılardır ve arada bir dışarıdaki otların tadını merak edebilirler. :) Bu sırada fazla ot tüketiminden kaynaklı kusmalar olabilir. Ancak, dışarıda yediği otların zehirli olup olmadığını bu noktada iyi bilmen gerekir. Zararlı ve zehirli olduğunu düşünüyorsan vakit kaybetmeden veteriner hekim ile iletişime geçmelisin!

Araba Tutması

Köpeklerde araç tutması insanlarda olduğundan daha sık görülür. Arabaya binen köpekler yolculukları bitmeden ya da yolculuğun bitmesinin hemen akabinde kusabilirler. Köpeklerde harekete bağlı gastrointestinal rahatsızlık gözlemlenebilir. Bu nedenle araçtayken köpeği gözlemlemek önemlidir.

Çeşitli Hastalıklar

Böbrek, karaciğer ve pankreas hastalıkları, orta kulak sorunu, diyabet, menenjit, kanser türleri, mide ve bağırsak yolunda iltihaplanma gibi pek çok farklı hastalığa bağlı olarak kusma meydana gelebilir.

• Gün içerisinde ikiden fazla kustuysa,

• Kusmuk içerisinde yabancı bir cisim ya da kan görüldüyse,

• Kusmuk kötü kokulu, safra rengi dışında farklı renklerdeyse,

• Kusma ile birlikte farklı belirtiler varsa mutlaka veteriner hekime danışılması gerekir.

İshal, ateş, halsizlik, kilo kaybı gibi belirtilerin eşlik ettiği kusma farklı bir sağlık sorununa işaret ediyor olabilir.

Bu belirtileri görüyorsan ciddi bir sağlık sorunu ile karşılaşmadan önce ziyaretimize gelebilirsin. Lea Veteriner Kliniği Tarabya olarak her zaman yanında olduğumuzu ve minik dostun için elimizden gelen tüm desteği vereceğimizi unutma.