Yürüyüş köpeğinin mutluluğu ve sağlığı için önemli etkenlerden biridir. Düzenli yapılan yürüyüşler hem sizin hem de köpeğiniz için alışkanlığa dönüşür. Ancak köpeğinin sağlığı ve mutluluğu için çok önemli olan bu dakikalarda doğru şekilde hareket etmez ve bu detaylara dikkat etmezsen, gezdirmek dostun için faydadan çok zarara yol açabilir.

Almanya'da 2020 yılında oluşturulan yasa oldukça konuşuldu. Bu yasa ile köpek sahiplerine, patili dostlarını günde en az iki kez birer saat gezdirme zorunluluğu geldi ve yapılan açıklamada köpek gezdirirken bazı standartlara uyulması gerektiğini, ev köpeklerinin sağlıkları ve mutlulukları açısından bunun çok önemli olduğunu vurguladı. Peki köpek gezdirirken dikkat edilmesi gereken noktalar neler?

Doğru Seçimler Yap

Öncelikle patili dostunu gezdirirken onun karakterini de göz önünde bulundurmalısın. Doğru tasma seçimi ile tehlikeli sonuçlar doğurmanın önüne geçebilirsin.

Tasmanın yanı sıra kayış da köpek gezdirirken önemli bir faktör. Kayışı uzun süreler boyunca elinde tutman gerektiğinden, kolay kavranabilir, sağlam bir kayış kullanmaya çalışman iyi olacaktır. 1,5-2 metre uzunluğunda ve üzerinde düğümler ya da el sokma yerleri olan kayışlar bunun için ideal. Böyle bir kayış alırsan, köpeğin uzaklaşmaya kalkıştığında kontrol etmen daha kolay olur.

Gezme Zamanlarını Ayarla

Köpeğini dışarı çıkma sebebine bağlı olarak günde 1 ila 4 kez gezdirebilirsin. Bu çıkışlar kısa bir tuvalet arası, iki daha kısa yürüyüş ya da bir uzun yürüyüş olabilir. Dışarı çıkış sayını köpeğinin yaşına ve enerji seviyesine göre ayarlamayı ihmal etme.

Yürüyüş Rotanı Belirle

Köpeğini çok sıcak yüzeylerde yürütme. Senin çıplak elle dokunamadığın ya da çıplak ayakla basamadığın tüm yüzeyler patili dostun için de fazlasıyla sıcaktır. Bunun dışında köpeğin dolaşmak istediği bölgeleri kendisi seçebilir. Onun tercihlerine saygı göstermeye çalış.

Kakasını İnsanlardan Uzak Tut

Yürüyüşler köpeğin için aynı zamanda tuvalet ihtiyacını giderdiği zamanlardır. Patili dostunu gezdirirken tuvaletini mutlaka temizlemeyi unutma. Bunun için yanında poşet bulundurabilir ve uygun bir yere atabilirsin. Köpek dışkısının diğer hayvanlar ve insanlar için zararlı olabilecek pek çok organizma barındırdığını unutma ve hayvan sevginin başkalarına zarar vermesinin önüne geç.