Kedi ve Köpekler için Zehirli Bitkiler

Meraklı minik dostlarımız aslında içgüdüsel olarak kendilerine zarar veren yiyeceklerden uzak dururlar. Ancak evdeki bitkilerimiz onlar için oyun alanı, bazen bir tuvalet bazen ise yemek görevi görebilir. Bu nedenle evdeki bitkileri tanımanız ve kedi ve köpekleriniz için zehirli olup olmadığını öğrenmeniz gerekmektedir.

Kedi ve köpeklerinizin yiyeceği bu zehirli bitkiler onların; sindirim sistemlerini, dolaşım sistemlerini, sinir sistemlerini, karaciğerlerini, böbreklerini, kas sistemlerini veya solunum sistemlerini etkileyebilir. İşte bu bitkilerden bazıları da aşağıdaki resimde verilmektedir.

Kediniz veya Köpeğiniz Bu Bitkilerden Yerse Ne Yapmalısınız?

Kediniz veya köpeğiniz bu zehirli bitkilerden birini tükettiği taktirde öncelikle gözlemlemelisiniz. Çok vakit kaybetmeden ilk müdahale için veteriner hekiminize danışmalısınız.

Evinizi güzelleştirecek bitkileri seçerken zehirli olup olmadığını kontrol etmeniz faydalı olacaktır. Böyle bir durumla karşılaşmanız durumunda ilk müdahale için Lea Veteriner Kliniği'ne danışabilirsiniz.