Kedi Kumunun Temiz Olmasının Önemi

Kedi kumundan senin tabirinle korkunç bir koku geliyorsa, kedin kumunun yüzüne bakmayıp başka yerlerde arayış içerisindeyse ters giden bir şeyler var demektir.

Kumun temizliği, kedinin hem duygusal hem de beden sağlığı için oldukça önemlidir. Bunun nedeni kedilerin; kumunun temizliklerine içtikleri suyun temizliğinden de çok önem vermeleridir. Kedinin kumu temiz oldukça, kedin kendisini daha enerjik ve mutlu hissedeceği için kumunu düzenli temizlemeni öneriyoruz.

Kediler günde birkaç kez çiş yaptığı için her ne kadar ideali kumunu o anda temizlemek olsa da bu gerçekçi olamayabilir. Bu nedenle kakasını yaptıktan sonra kumunu düzenli temizlemek hem kötü kokuların önüne geçecek hem de kedine kolaylık sağlayacaktır.

Kedinin kumunu düzenli temizlemek hijyenin yanı sıra kumun kullanım ömrünü de arttıracaktır. Kendi sağlığın ve kedinin sağlığı için de her hafta kumu tamamen boşaltmanı ve kum kabını yıkamanı da öneriyoruz. Böylelikle parazit ve bakterilere karşı evde meydana gelebilecek hastalıkların da önüne geçebilirsin.

Evcil Hayvanlarda Mikroçip Zorunluluğu

Tarım ve Orman Bakanlığı ile Türk Veteriner Hekimleri Birliği arasında imzalanan protokol sonucunda sahipli kedi, köpek ve gelinciklere mikroçip taktırma zorunluluğu getirildi. Resmi Gazete’de yayımla