Distemper Nedir? Köpeklerde Gençlik Hastalığı

İnsanlar arasında gençlik hastalığı olarak geçen distemper virüsü, köpeklerde görülen son derece bulaşıcı ve ölümle sonuçlanma olasılığı yüksek olan bir hastalıktır. Köpekler bu hastalığa en çok 3-6 ay arası yavruluk döneminde yakalanmaktadır. Ancak yavruluk döneminde aşılanmamış tüm köpekler de risk altındadır.

Nasıl Bulaşır?

Distemper; enfekte olmuş köpeklerden salya, idrar, dışkı, öksürme, yeni doğan yavrulara ise hasta anneden geçmektedir. Bağışıklık sistemi zayıf olan köpeklerde 9-14 gün içerisinde klinik belirtiler başlar.

Distemper Belirtileri

Hasta sahipleri köpeklerinde burun ve göz akıntısı, iştahsızlık, kusma, ishal, halsizlik şikayetlerini gözlemler. Bunlar dışındaki belirtiler ise;

- Ateş

- Kuru öksürük

- Solunum güçlüğü

- Kas seğirmeleri

- Felç

- Nöbetler

- Tik oluşması

Distemper Nasıl Teşhis Edilir?

Distemper hastalığı hızlı tanı kitleri ile kolayca ve kısa zamanda teşhis edilmektedir. Bu kitler hastalığın tüm evrelerinde pozitif sonuç vermediğinden aynı zamanda hemogram kan analizi ve biyokimyasal kan analizi ile de desteklenmesi gerekmektedir.

Distemper Tedavisi Nasıl Olur?

Bu hastalığın belirli bir tedavisi maalesef günümüzde bulunmamaktadır. Distemper hastalığında semptomlara yönelik tedavi uygulanmakta ve bağışıklık sistemi kuvvetlendirilmeye çalışılmaktadır. Hastalığa karşı en etkili koruma yöntemi bu hastalığa karşı aşı yaptırmaktır.

Bu hastalıktan en iyi korunma yolu yavruluk döneminde 2-3 hafta ara ile 3 doz karma aşısını yaptırmak ve köpeğinizin bağışıklığını korumaktır.

Yukarıda açıklanan belirtilere rastlanılması durumunda en kısa zamanda Lea Veteriner Kliniği'ne danışmanız ve düzenli veteriner hekim kontrollerinin yapılması önem taşımaktadır.